RSS

Iskolakezdés

06 dec

Eléggé elmaradtam az elmúlt hónapokban. Ennek leginkább az volt az oka, hogy elhúzódó folyamat volt Lilla iskolakezdése, majdnem szeptember végén jutottunk oda, hogy egész napos legyen az iskolában. Én pedig nagy erőkkel belekezdtem a munka keresésbe, ami közel két hétre minden energiámat elvitte, majd mikor sikerült munkát találni azért nem maradt időm és energiám írni.

Szép sorban haladva kezdjük az iskolával. A nagyok mentek szeptember második hetében. Lilla maradt még egy hetet itthon, majd fél napokra járt olyan másfél hétig. Ez volt a beszoktatás. Annyira jól sikerült, hogy a mai napig ha úgy kérdezem, hogy mit tanultatok ma a suliban, akkor letol és közli, hogy ő ott nem tanul, hanem játszik. Nagyon sok barátja van, imád oda járni, beszél is sokat, megért mindent. Húszig gondolkodás nélkül írja le a számokat és már elkezdtek műveleteket is tanulni, szintén húszig. Már nem csak rajzokkal, három alma meg négy banán az hány gyümölcs, hanem 12+4= mennyivel mondatokkal is. Mikor ezt a típusú házit megkaptuk kicsit elkerekedett a szemem, nem egy ötévesnek való, Lilla nem is tudott vele túl sok mindent kezdeni, számegyenessel valamit összehoztunk, meg ujjainkkal, de látszott rajta, hogy nem érti, amit csinálunk. Írásban és szóban is jeleztem, plusz még mondtam, hogy ő magyarul is most tanulja, ami plusz nehézség. Például Bence, aki már stabilan számolt magyarul, mikor az angollal találkozott simán tud váltani és mondjuk egy angol feladványra magyarul kimondani a megfejtést. Lilla a kilenc angol megfelelőjét nem tudja, csak ha elölről kiszámolja az ujjacskáin, ugyanakkor a szám alakot felismeri és persze rávágja az angol megfelelőjét. Aztán a tanároktól azt a választ kaptam, hogy ez valójában kicsit szintfelmérés is, nem kell itt aggódni, nagyon kicsik, nagyon jól tanul, majd csináljuk, gyakorlunk és jó lesz ez. Még mindig rá tudok csodálkozni kicsit, hogy ami a suliban előkerül az nem azt jelenti, hogy azt azonnal tanuld meg, tudd vagy hármas és lefelé, csak próba, csak kicsi agytorna és semmi vész, ha nem megy, azért van a suli, hogy megtanuld. Az olvasás most éppen úgy tűnik jobban megy neki, nagyon sok betűt ismer, le is írja szépen. Legalább három betűs szavakat olvasnak. IMG_4660[1]

Ez egy része a házijának, minden hétre van ugyanezekkel a típusú feladatokkal egy ugyanilyen A4-es oldal. Plusz ezen felül angol és matek.

A két nagyobb már rutinosan ment a suliba. Új tanárokat kaptak, akiket nagyon szeretnek. Ami újdonság, hogy az iskola új értékelési rendszert vezetett, már nem matricákat kapnak, hanem pipákat és most nem csak úgy gyűjtik beváltás céljából, hanem évfolyamonként egyre többet össze kell gyűjteniük egy héten, hogy a pénteki ‘megérdemledjóltanultál’ ajándék időben részt vehessen. Plusz aki elsőnek kigyűjti a héten, és akiknek a legtöbb gyűlik össze maguk választják meg, hogy mit szeretnének csinálni, mondjuk biciklizni, vagy számítógépezni. Úgyhogy még mindig lendületesen megy a küzdelem a pipákért.

Fanni közben egyre nagyobb szerepet vállal az iskolai életben. Megpályázott egy segítő diákfelügyelő szerepkört. A feladat abból áll, hogy a déli udvari nagyszünetben figyeljen a diáktársaira, figyelmeztesse őket a helyes viselkedésre illetve probléma esetén informálja a tanárokat, közvetítsen a tanárok felé. Egy levelet kellett írni az igazgatóhelyettesnek, amiben leírta, hogy ő miért is lenne jó segítő, miért rá essen a választás. Éppen a legnagyobb önéletrajzírásban voltam, így tudtam ötleteket adni neki és sikerült. Kaptak kitűzőt is.

IMG_4663[1]

Emellett fogadóórán csupa jót mondott róla az osztályfőnöke, de most talán még több jót, mint eddig. Azt mondta, hogy a munkájával, teljesítményével egyértelműen meg van elégedve, ezen kívül nagyon szépen dolgozik, kifejezett szépérzékkel ad ki a keze közül bármit. Érdeklődő, állandóan jelentkezik, aktív és amit észrevett, hogy akár melyik adott esetben rossz tanuló vagy viselkedése miatt nehezebb tanulót ülteti mellé mindenki teljesítménye javul Fanni miatt. Kifejezetten minta diák, nem csak az osztályon, hanem az iskolán belül is.

Bencénél is jártam fogadóórán. Felállás a régi, rendkívül értelmes, nagyon vág az esze, csak kellene egy cseppet koncentrálni, kevesebbet trécselni, szebben írni … egyszóval úgy beletenni az a plusz energiát a tanulásba, amit az ökörködésbe azért sikerül beletenni. Egy részről nagyon igaza van a tanárnőnek és ezt képviseljük Bence felé is, másrészről magunk közt mindig hálát adunk, hogy csak ennyi a baj vele, igazából nem vásott kölyök a suliban, csak olyan átlag fiú és mindig nevetünk, hogy vajon a tanító néni mit szólna egy magyar iskolában eltöltött továbbképzés után Bencéhez. Azt hiszem ő lenne az egyik legjobb fiú. Nem beszél csúnyán, nem verekszik, csak piszkálódik és beszél és unja, hogy még mindig ott tartanak, hogy mennyi 59+47, hisz az babás így hét évesen. Most a szorzótábla 12-esig még kicsit lefoglalja, de látom ez sem fogja túl sokáig.

 

 

Reklámok
 
1 hozzászólás

Szerző: be december 6, 2015 hüvelyk Uncategorized

 

One response to “Iskolakezdés

  1. Magdi

    december 7, 2015 at 5:29 de.

    Anikó!Nagyon örülök hogy jelentkeztél.Bevallom nagyon hiányzott az írásod.Mindig melegséggel töltenek el a szavaid!A gyerekek csodálatosak!De ezt tudom amúgy is.Puszi mindenkinek Magdi

     

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: